vrijdag 1 augustus 2014

Nieuws uit de praktijk - De energie van de Witte Tovenaar...

10329217 10152388904308260 164469292626398033 n'Laat deze 13 dagen de stimulans zijn om het licht te bevrijden uit wat jij tot nu toe als plicht hebt ervaren.'
Kees & Barbara Visser-Roth

Vandaag 31 juli betreden we volgens de 13-Manenkalender* de wavespell van de Witte Tovenaar. Een periode van 13 dagen met als thema integriteit en als doel loslaten. 13 dagen in het teken van tijdloosheid, het weten van je Hart en het loskomen van verplichtingen. Een Tovenaar Wavespell bovendien, één waar ik me als 10 Tovenaar erg mee verbonden voel.

Wanneer je je bewust wordt van de energieën die er collectief en in de kosmos worden geleefd, kan dit je helpen in je dagelijks leven. Helderheid of inzicht geven in het hier & nu, of een ander perspectief bieden op situaties die zich in je leven afspelen. Althans zo werkt het voor mij, werd me vandaag weer eens duidelijk.

In mijn privéleven zit ik momenteel in een redelijk intense, turbulente en bij lange na niet altijd aangename situatie verwikkeld met mijn ex-partner. Toevallig doe ik tegelijkertijd een lever-galblaaszuivering, energetisch opslagplaatsen voor o.a. boosheid en frustra tie. Emoties die we vaak liever niet dan wel willen zien, maar daardoor helaas niet verdwijnen... emoties die vaak mede-onderdrukt worden door wat ik nu even 'verplichtingen van buitenaf' noem. In onze maatschappij is het redelijk 'not done' om boosheid te uiten. Net als tal van andere emoties overigens. Als kind wordt je al geleerd dat je niet boos mag zijn, word je weggestuurd als je boos bent, 'ga maar even afkoelen', wie kent het niet, het mag er niet zijn. Terwijl werkelijk doorvoelde boosheid eigenlijk heel mooi kan zijn, heel krachtig en heel intens...

In mijn geval mocht ik ontwaken tot een soort verplichting die ik onbewust voelde om boosheid er vooral maar niet te laten zijn. Om maar te voldoen aan een andere verplichting van moeder/ex-partner die vooral redelijkheid, billijkheid en harmonie nastreeft omwille van de lieve vrede en om de kids te ontzien en daarmee een heleboel boosheid inslikte. Onbewust...

Patronen waar je je op zo'n moment niet van bewust bent, het gebeurt gewoon, je leeft op dat moment een gewoonte. Totdat door het lezen van zo'n eenvoudig energie-weerbericht er ineens van alles op z'n plek valt. En je je ineens bewust wordt van hetgeen een ander jou in zijn menszijn toont... in dit geval door werkelijk het bloed onder je nagels vandaan te halen zodat er eindelijk een grens werd aangeraakt. En dan word je boos... heel erg boos! Bij mij kun je namelijk een heel eind gaan, maar als die grens eenmaal is bereikt en ook nog wordt overschreden... dan is het echt klaar! Zo ver moest die andere ziel gaan, voordat ik die boosheid in al zijn intensiteit kon toelaten.

Het mooie hieraan vind ik dat als het hek eenmaal van de dam is en je de boosheid niet meer wilt onderdrukken of w eg wil hebben, maar hem er gewoon laat zijn en voelt hoe deze energie zich in en via jou wil manifesteren, dat je dan voelt dat de energie weer kan stromen: je heft stagnatie op. Stagnatie die ervoor zorgt dat we blijven hangen in patronen, gewoonten, verhalen, ziek worden, niet in onze kracht staan. Maar dan kom je los van het verhaal en zie je hoe een ander in zijn menszijn en door minder aangenaam gedrag, patronen aanraakt die anders ongezien en onbewust waren gebleven. En dan kun je weer dankbaarheid voelen jegens die prachtige ziel die je helpt om dit stuk vrij te maken, kun je je daar - in ieder geval op zielsnivo ;-) - weer mee verbinden.

De meeste mensen zijn zich niet bewust van dit soort processen die zich onder de oppervlakte afspelen en bijten zich vast in het verhaal. Projecteren hun boosheid op de ander, voelen zich slachtoffer van en zijn daarmee gevangen in de dualiteit, in de wereld van mind. Het zij zo.

Wat mezelf betreft, ik weet inmiddels een beetje hoe bewustzijn werkt :-) en hoe wij onszelf ontwikkelen als ziel. Maar ik ben ook mens en wanneer iets diep raakt, word je, net als ieder ander weer even gevangen in het verhaal... Om die reden heb ik in alles wat ik ontmoet een soort onderliggend weten dat zegt, 'ik begrijp op dit moment wellicht niet waarom dit gebeurt, maar ik weet dat ik hier vanuit de diepere lagen van mijn wezen om heb gevraagd en dat ik hier iets te leren of te ervaren heb'. Vanuit dat bewustzijn kan ik dan dankbaar zijn voor de ervaring en voor degene die me dit toont, me help t om dit naar het bewustzijn te brengen en dit stuk - wat het ook is - in mezelf vrij te maken.

Dit 'onderliggende weten' zorgt er dan voor dat, ook al kan ik echt helemaal niets met een persoon of situatie, de energie kan blijven stromen en je toch in verbinding kan blijven met datgene wat of degene die je triggert. En als de energie kan stromen, kan dat wat stagneerde weer in beweging komen en kunnen vastzittende emoties, boosheid, angst of verdriet weer vrijkomen. Kun je het herkennen en erkennen en loslaten... en dan ontstaat er ruimte...

Pas nu, op dit moment ervaar ik de vrijheid en bevrijding die het met zich meebre ngt om de boosheid en de verontwaardiging die ik voelde in het contact met mijn ex-partner gewoon de ruimte te geven in plaats van hem te onderdrukken vanuit d e verplichting de leuke, aardige, schappelijke en bovendien spirituele mens te zijn. De vrijheid om werkelijk mijn waarheid te spreken, trouw te zijn aan mezelf en mijn Hart te volgen. Ook in het uitdrukking geven aan, in dit geval, boosheid. En wanneer je dan ook nog in de wetenschap verkeert dat wanneer jij jouw authentieke zelf bent en jouw essentie naar buiten brengt, dat je dan daarin ook nog eens precies dat bent en doet wat een ander nodig heeft... tja, en dan kun je je weer verwonderen, hoe ingenieus dat het grote plan toch in elkaar steekt... die kwetsbare schoonheid in alles... ook in die andere kant van Liefde...

Het enige wat jij, ik en een ieder daarvoor hoeven te doen is ons eigen authentieke zelf te belichamen en toe te staan dat de energie ons beweegt... door ons heen beweegt, in welke richting het Leven je ook manoeuvreert... ben je weer verbonden en luister je weer naar de zachte fluisteringen van je Hart. En merk je dat het Universum - niet te verwarren met de maatschappij - werkelijk een liefdevolle plek is die je in alles ondersteund om steeds dieper tot jezelf te ontwaken... je ware Zelf dan. Als wij er maar de ruimte aan geven...

En hoe mooi is het dan om de essentie van al die patronen die je leeft, terug te lezen in de energie van deze periode. Dezelfde thema's en stromen, een ander perspectief. Dan kan ik echt alleen maar denken: 'Pfffff... wat is het leven toch mooi...'

'Beleef vandaag jouw eigen integriteit. Luister hiervoor vooral naar je hart. Via je hart verbind je je met de Bron. Alles wat uit deze Bron komt is juist en zuiver. Handel je vanuit deze ruimte dan ben je volledig integer. Wanneer je je laat leiden door dat wat er tussen je oren zit, dan bepaalt je ego jouw weg. Je ego is een filter en omvat niet alle dimensies. Je hart wel.'
De energie van de Witte Tovenaar...

Namaste,
Germaine Domatilia
Lahun Ix - Witte Planetaire Tovenaar - Betoverd Tijdloosheid

 * De 13-Manenkalender toont ons de Natuurlijke Tijd en is afgestemd op de verschillende cycli in de natuur. Wanneer je je afstemt op de natuurlijke tijd, kom je weer in contact met de synchrone orde van het bestaan en met de natuurlijke energiestromen. Wanneer je je bewust wordt van de deze energiestromen, kun je bewuster meesurfen met de energie van het moment. En als je je weer afstemt op jouw eigen natuurlijke stroom, dan ga je meer je eigen authentieke pad bewandelen en doen wat je hier te doen hebt in deze realiteit (meer info, zie: www.pan-holland.nl of www.1320em.nl).

AGENDA


CIRKELS

Healing & Meditatiecirkel
Om de week va woe 10 september a.s. van 19.30-21.30 uur

Groeien in bewust Zijn
Om de week va woe 17 september a.s. van 19.30-21.30 uur

Kindercirkel*
woensdag 29 oktober a.s. van 15.30-17 uur

Jongeren cirkel*
donderdag 30 oktober a.s. van 19.30-21 uur

WORKSHOPS

Healing & Meditatiecirkel
vrijdag 31 oktober a.s. van 10-16 uur

Groeien in bewust Zijn
vrijdag 26 september a.s. van 10-16 uur

Omgaan met (hoog-)gevoeligheid
zaterdag 6 september a.s. van 10-16 uur

Omgaan met (hoog-)gevoeligheid voor kinderen (9-12 jr)
start woensdag 10 september a.s. van 15.30-17 uur

Omgaan met (hoog-)gevoeligheid voor jongeren (13-18 jr)
start donderdag 11 september a.s. van 19.30-21 uur

Communiceren met Dieren
zaterdag 4 oktober a.s. :-) van 10-16 uur

Communiceren met Dieren voor kids
zaterdag 6 december a.s. van 10-13 uur

CURSUSSEN

Mediumschap & Trance-healing deel I
start zaterdag 20 september a.s. 3 dagen van 10-16.30 uur

- Introductieworkshop op maandag 1 september a.s.

Mediumschap & Trance-healing deel II
start zaterdag 13 december a.s. 3 dagen van 10-16.30 uur

Mediumschap & Trance-healing deel III
start zaterdag 13 september a.s. 3 dagen van 10-16.30 uur

Mediumschap Intensive*
weektraining in Noord-Frankrijk van zondag 19 tot vrijdag 24 oktober a.s.

* info volgt...

MUNAY-KI

Munay-ki
start maandag 15 september a.s. 9 avonden van 19-21.30 uur

Munay-ki Verdieping
start maandag 6 oktober a.s.

Nusta Karpay
start vrijdag 19 september a.s. 2 dagen van 10-16 uur

(Individuele) inwijdingen in de Munay-ki en de Nusta Karpay - op afspraak

Informatie & inschrijven
www.germainedomatilia.nl
germaine.domatilia@planet.nl


MEDIUMSCHAP INTENSIVE: 'Van hooggevoelig naar hoogbewust'
Van 19-24 oktober a.s. in het Noord-Franse Aubenton de Mediumschap Intensive: 'van hooggevoelig naar hoogbewust'. In deze intensieve training mag je Mediumschap opvatten in de meest brede zin van het woord. We werken met een ieders (hoog-)gevoeligheid, aan het worden en zijn van een zuiver kanaal. Via Reading, Healing & More... Dat betekent dat naast mediumschap & trance-healing, de Magie van de Andes, de Nusta's en hun ceremonie en rituelen niet zullen ontbreken.

Informatie op de website volgt z.s.m.. Als je een voorproefje wilt kun je kijken bij weektraining Frankrijk. Daar staat ook informatie over de locatie.
Heb je belangstelling? Laat het me weten. Dan weet ik of er voldoende deelnemers zijn om de week door te laten gaan.

Schrijf je je voor 15 september a.s. in, dan ontvang je bovendien 50 euro vroegboek-korting (505 ipv 555 euro all in, ex reis).

Heb je interesse of vragen? Laat het me weten en neem gerust contact met me op.


ACTIVITEITEN NAJAAR


Zoals je ziet is de agenda goed gevuld met activiteiten voor komend najaar. Nog niet alles staat (in de agenda en) op de website, daar ga ik de komende dagen mee aan de slag. Heb je vragen over een activiteit? Neem gerust contact met me op.

Nadere informatie & inschrijven via de website.


INSPIRATIE

Charlie Chaplin schreef op zijn sterfdag in het jaar 1970 het volgende: Van jezelf leren houden...

Meer inspiratie? Word mijn vriend op Facebook, volg me op Twitter of LinkedIn, of neem eens een kijkje op mijn blogspot!

Voel je vrij om dit bericht te delen met geïnteresseerden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten