dinsdag 29 mei 2012

Nieuwe bestemming Peru donaties...


Eind vorig jaar schreef ik in een van mijn nieuwsbrieven dat het mijn intentie is om een gedeelte van de opbrengsten van de Munay-ki en de Munay-ki verdieping via de Quero's Foundation terug te laten stromen naar Peru.

Toen ik eerder dit jaar een bedrag wilde doneren, was dit niet meer mogelijk: de Queros Foundation had haar doelen bereikt en werd opgeheven. Op zoek naar een andere bestemming dus..

Deze was ik al eerder tegengekomen, maar werd onlangs fijntjes via verschillende wegen opnieuw onder mijn aandacht gebracht: de stichting Kuychi. De Nederlandse stichting Kuychi stelt geld beschikbaar aan de stichting Niños del Arco Iris in Peru, waar aan de allerarmsten onderwijs en medische zorg wordt gegeven.

Dankzij de Nederlandse Helena van Engelen en haar team vinden verwaarloosde kinderen in Peru een thuis. In de Heilige Vallei van Cusco geeft zij deze kinderen dagelijks onderwijs en medische zorg en hun dagelijkse maaltijd. En daarmee: een toekomstperspectief, eigenwaarde en levenslust. Met de komst van Helena is het leven meer geworden dan overleven.

Helena verkocht haar huis in Amsterdam, ging naar Peru, vond daar een groene vallei en wist: hier moet ik zijn. Met werkloze Peruanen bouwde ze van lokale materialen een prachtig complex: het begin van haar stichting Niños del Arco Iris.

Helena: 'Ik ben geïnteresseerd in de ziel van de mens, in het pad dat wij gaan. Schoonheid behoort voor mij tot de essentie van het leven. Ik heb een passie voor schoonheid. Niet voor klatergoud, maar schoonheid in de ware zin des woords. Innerlijke en uiterlijke schoonheid symboliseert kracht. Ik geloof dat, hoe arm je ook bent, je eigenwaarde kunt behouden door goed voor jezelf te zorgen. Ik geloof dat schoonheid schoonheid opwekt.'

Every child has the right
to be loved,
to dream,
to play,
to hope,        

to be part of a family,
to learn,
to be.


Een mooi alternatief en fijn dat de energie daar weer mag stromen...

Van hart tot hart,
Germaine Domatilia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten