zondag 1 april 2012

Nieuws uit de praktijk - Meestromen met dat wat is...

Geluk heeft geen oorzaak.
Voor ongeluk hebben we de wereld nodig,
plus een verhaal over iets of iemand.
Wolter Keers

De lente is nu echt losgebarsten... Overal om ons heen een explosie van nieuw leven: groei, groeikracht, vernieuwing, de natuur barst open, ontwaakt! De tijd van vernieuwing, groei en versnelling is zo duidelijk aangebroken en opnieuw ontkom ook ik hier niet aan. Nu speelde ik al een tijdje met het idee om de website te vernieuwen, die paste op een aantal punten niet meer bij me en ik begon tegen de beperkingen van dit in oorsprong gratis 'tooltje' aan te lopen. Sinds gisteren echter, word ik een handje geholpen in dit proces, want toen kwam ik er achter dat mijn website sinds vrijdag uit de lucht is. En nog steeds...

Ok... en nu..., onhandig! Helemaal als je op het punt staat een nieuwsbrief te versturen die verwijst naar informatie op de website... en die doet het nou net niet... Nou is mijn website wel vaker even uit de lucht geweest, maar 3 dagen achter elkaar is nog niet eerder voorgekomen. En omdat ik bij de organisatie niemand kan bereiken... tja, wat nu? Wat kan nu de diepere betekenis hiervan zijn... Want dit is natuurlijk geen toeval.

Toen ik terugging naar de natuur, werd de boodschap van het universum me klontje klaar. Boodschappen om precies te zijn. Om te beginnen met de vernieuwing, als ik zei voelde ik al een tijdje dat mijn website niet meer bij me paste. Een week of twee geleden viel dan ook het besluit om een nieuwe website te maken. Maar... er was geen haast bij... en niet nadat ik eerst opnieuw van een aantal moest horen dat de site niet bereikbaar was of andere inhoudelijk commentaar waarvan ik dacht: ja... dat is ook zo, dat wil ik ook anders..., dat past me niet meer... maar ja... dat komt wel... zoveel werk..... pffff... en tot die tijd...

Herkenbaar? Voor mij wel! Toen het kwartje viel moest ik er eigenlijk ook wel om lachen! Hoe vaak ervaren we niet van die kleine ergernisjes die we aan de kant schuiven, wegwuiven. Even geen zin in, geen tijd voor of... te ingewikkeld. Alleen om te ondervinden dat deze ergernisjes daarmee niet verdwijnen, maar zich vanuit een andere hoek en in iets steviger vorm opnieuw manifesteren.

Verkies je het weer om er aan voorbij te gaan, dan komt het volgende schepje er bovenop... net zolang tot... zoals in dit geval mijn hele website ermee ophoudt. En ik eindelijk eens echt achter mijn oren ging krabben, hier bewust bij stilstond en me serieus afvroeg 'waarom ik dit manifesteer?'. Om te concluderen dat ik opnieuw geconfronteerd werd met een gebied in mijn leven waar ik me door mijn denken liet beheersen, liet leiden, onbewust dus. In plaats van voelen, denken en handelen op een lijn, liet ik me afleiden door mijn gedachten en handelde ik niet... pfff, wat een bewustwording...

Ander belangrijk aspect voor mij was weer een stukje verder onthechten van de materie, van de 3d werkelijkheid. Waar in eerste instantie de gedachten door mijn hoofd vlogen als 'hoe moet dat nou?', 'nu ben ik niet te bereiken via internet!', 'oh jee', zag ik deze gedachten al snel voorbijkomen en gingen ze eigenlijk naadloos over in een 'nou en?'. Als het zo bedoeld is, komen mensen toch wel bij me terecht, daar zorgt de Lichtwereld voor. Onthechten dus, van al deze gedachten. Ik had ernaar kunnen luisteren terwijl ze verschillende doemscenario's voor me afspeelden. Gelukkig was ik daar snel bij. Maar wat was het dan? Waarom dan dit manifesteren?

Om hierachter te komen was het nodig weer wat dieper te graven. Dieper te graven om te stuiten op een laag die opnieuw niet zo graag gezien en gevonden wilde worden. Een laag die er moeite mee heeft in haar eigen Licht te staan, haar eigen licht te zijn. Of zoals een cliente het vorige week zo treffend verwoordde 'een zwaan die denkt dat ze een eend is'. Eenzelfde proces heb ik ervaren toen een lieve vriendin opperde om te gaan bloggen en twitteren en de weerstand waar ik toen op stuitte.

Zo zichtbaar ineens. Weerstanden waarvan ik geen benul had dat ik die bij me droeg, dienden zich aan. Zo ook nu. Daar waar oude overtuigingen en gedachtepatronen hun weerslag hadden op mijn denken en mijn handelen en me vasthielden in de beperking. Het is weer duidelijk. Weer een stukje van de sluier opgeheven. Weer een stuk wat oud is en niet meer dient, dat losgelaten mag worden. Om plaats te maken voor het nieuwe...

Wat ook opvallend is, is de versnelling in dit proces. Zoals ik al eerder schreef, vraagt de nieuwe tijd van ons dat alles wat niet transparant is, transparant wordt. Alles wat niet meer past, meteen wordt uitgezuiverd. Tja, het werd me allemaal duidelijk toen ik even de tijd nam om pas op de plaats te maken en me te buigen over deze onhandigheid in plaats van met man en macht aan de gang gaan om de site weer aan de praat te krijgen.

Moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik inmiddels zo ver ben dat ik ook op deze manier tegen deze toch min of meer onhandige omstandigheden kan aankijken. Want bottom-line: mijn website is uit de lucht en onhandig is dat wel. Tot de tijd dat ie weer online is, plaats ik zoveel mogelijk informatie op mijn blog - zoals over de helings- en trainingweek in Frankrijk, waar deze nieuwsbrief eigenlijk over zou gaan :-) - en als het zover is op de (nieuwe) website.

Tot die tijd kan ik alleen maar zeggen: het is niet anders. Als je informatie wilt of vragen hebt kun je me (liefst) bellen of mailen. En ik ga ondertussen hard aan de slag met de nieuwe website...

En oh ja, het verhaal over Frankrijk en wat we daar gaan doen eind april..? Dat staat ook op mijn blogspot ;-).

Van hart tot hart,
Germaine Domatilia

AGENDA

Lichtcirkel
Om je intuitieve vaardigheden te ontdekken, te ontwikkelen of te oefenen...
woensdag 4/4, maandag 16/4, woensdag 16/5, woensdag 30/5 van 19.30-22 uur

Healing & Meditatiecirkel - Whale Code Mandala'sWaarin oude herinneringen mogen ontwaken...
Woensdag 11 april a.s. van 19.30-22 uur

Healing & Meditatiecirkel - Uitzuiveren (angst-)programmeringenOpnieuw om jezelf vrij te maken van verstoringen in je systeem...
Woensdag 25 april a.s.van 19.30-22 uur

Groeien in Heelheid - Trainingsweek in Noord-FrankrijkNet als vorig jaar, een week lang Groeien in Heelheid...
zondag 29 april tot vrijdag 4 mei a.s. in Aubenton, Franse Ardennen

Munay-ki - verdiepingVoor als je dieper wilt verbinden met de energie van de Munay-ki, Moeder Aarde en de Kosmos...
Start woensdag 23 mei a.s.

Mediumschap & Trance-healing IIVoor verdieping in het contact met de Lichtwereld en de diepgang in de boodschappen...
start zaterdag 2 juni a.s.

Informatie & inschrijven
germaine.domatilia@planet.nl

GROEIEN IN HEELHEID
Wat: een week voor jezelf
Waar: de Franse Ardennen
Wanneer: 29 april tot 4 mei a.s.
Nadere informatie vindt je op mijn blogspot. Inschrijven kan via germaine.domatilia@planet.nl

KORT NIEUWS

(HEALING) CIRKELS
A.s. woensdag staat er een Lichtcirkel gepland waarin we gaan werken met de bewuste keuze voor Licht en Liefde en het uitzuiveren van Atlantische invloeden.
Op 11 april staat de volgende healingcirkel gepland. Informatie hierover zou volgen via de website, maar komt nu op mijn blog. Het belooft een mooie avond te worden waarin je weer op een dieper niveau tot jezelf mag ontwaken en in contact gebracht wordt met de oeroude Lemurische energieen die je verbinden met diepere lagen in jezelf.
De healingcirkel over het uitzuiveren van (angst-)programmeringen op 21 maart jl. was bijzonder. Op woensdag 25 april doen we hem nog een keer. Informatie over de mandala waarmee we gaan werken, vindt je hier.

WIJZIGING BANKRELATIE
Mijn bankrelatie is gewijzigd van de ING in TRIODOS Bank, rekeningnummer 25.44.86.355 t.n.v. Germaine Domatilia te Den Haag.
Nadere informatie & aanmelden
germaine.domatilia@planet.nl

INSPIRATIE
Kiss The Earth
Walk and touch peace every moment.
Walk and touch happiness every moment.
Each step brings a fresh breeze.
Each step makes a flower bloom.
Kiss the Earth with your feet.
Bring the Earth your love and happiness.
The Earth will be safe
when we feel safe in ourselves.
~ Thich Nhat Hanh ~

Meer inspiratie?
Word mijn vriend op Facebook,volg me op Twitter of LinkedIn of neem eens een kijkje op mijn blogspot!

Voel je vrij om dit bericht te delen met geïnteresseerden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten