dinsdag 4 oktober 2011

Bloggen!!!

In het vorige bericht schreef ik het al: 'Bloggen? Waarom dan? Wat kan er nu zo interessant zijn om te delen met anderen?' Nou heel veel, ben ik inmiddels achter. Binnen, maar ook buiten mijn praktijk maak ik bijna dagelijks zulke mooie dingen mee. Schijnbare toevalligheden, synchroniciteiten en diepe transformaties, waar ik zelf ook iedere dag van leer, van mag groeien. Delen? Natuurlijk wil ik dat graag delen! Daarom maak ik ze toch mee?

Al is het maar om mensen bewust te maken dat spiritualiteit huist in het alledaagse. Niet in het leven van een  sereen en integer leven in afzondering, buiten de realiteit, maar juist stevig geworteld daarin. Juist in het alledaagse, het zien van de schoonheid, de perfectie in alles, ondanks moeilijke of zware omstandigheden.

En dit ook te delen... Dat laatste vergat ik nog wel eens. Wel hier in de praktijk, veilig, voor een klein gezelschap en binnen (de beperking van) mijn nieuwsbrieven (ik wil immers waken voor een overkill). Maar daarbuiten? In de 'grote, boze buitenwereld'....?

Nu bestaat er een prachtige universele wet die zegt dat wat je ontvangt, dat geef je door, dat deel je. Anders ontstaat er stagnatie. Kijk maar naar de financiele wereld :-). In het universum is immers alles altijd in beweging, in verandering, de energie wil stromen. In- en uitademen, geven en ontvangen, delen. Wij ademen in en uit, de natuur ademt in en uit, de seizoenen wisselen elkaar af in een continue ademhaling, een bloem wordt geboren en sterft af, wordt voeding en maakt plaats voor het nieuwe. En zo voelt deze blogspot ook voor mij. Een podium om te delen, om uit te ademen wat ik allemaal mag ontvangen, want ik ontvang zoveel!

Om terug te schenken aan het geheel, zodat de energie blijft stromen. En in diepe dankbaarheid aan alle prachtige zielen die ik dagelijks binnen en buiten mijn praktijk ontmoet. Ik hoop dat je je laat inspireren...

Van hart tot hart,
Germaine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten