woensdag 2 april 2014

Leven vanuit Liefde...

We zijn hier om te ontwakenTrue love brings only happiness
it never makes you suffer...

Wanneer je onbewust bent zou het een pijnlijke ervaring kunnen zijn, als je het gevoel hebt dat het bijvoorbeeld voor je moeder niet uitmaakt of andere mensen je kwetsen, kleineren, negeren of anderszins behandelen op manier waarvan je zegt, correctie, waarvan ik zeg: 'dat wil ik niet voor mijn kind. Het raakt mij als iemand jou raakt. Waarom? Omdat je mijn kind bent en omdat ik van je houd, onvoorwaardelijk.

Het is mijn wens dat je liefdevol behandeld en benaderd wordt door wie dan ook. Omdat je een lief, mooi en waardevol mens bent en omdat ik van je hou. Ik kan niet voorkomen dat anderen je raken of kwetsen. Maar het raakt mij ook als dat wel gebeurt. En als het jou opnieuw zou raken als ik met diezelfde mensen zou afspreken die jou gekwetst hebben, ook al heb ik daarbij de beste intenties, dan kan ik me dat goed voorstellen. En kies ik ervoor om met mijn gedrag niet bij te dragen aan jouw pijn. In plaats daarvan zal ik je steunen, zal ik er voor je zijn.'
Dat is voor mij een liefdevolle omgang met elkaar, dat is voor mij leven vanuit liefde, dat is voor mij ook vriendschap, dat is voor mij compassie, en dat is wat ik graag wil meegeven aan mijn kinderen. Een leven in en vanuit liefde.

En dat is zo fijn in het ontmoeten van gelijkgestemden; mensen die ook vanuit liefde leven. Weer even herinnerd worden aan hoe het ook kan…. Om tegenwicht te bieden aan wat ik ontmoet in mensen die nog niet tot zichzelf zijn ontwaakt, maar nog verdwaald zijn in hun verstand en gevangen angsten. Daarin om zich heen pijn en verdriet veroorzaken. En zich daar niet eens van bewust zijn… je kunt het ze dus niet eens kwalijk nemen...

Ik ken beide werelden. Die 3-D bril waardoor de meeste mensen de wereld inkijken, heb ik ook gedragen. En ik ben zo blij dat ik hem kwijt ben, dat ik er alles aan zal doen om bij mezelf en in liefde te blijven. Ook als dat een afscheid betekent van degenen die mijn liefde niet kunnen ontvangen…

Namasté. Een groet die zoveel betekent als: het licht in mij eert en herkent het licht in jou en in die herkenning ligt onze Eenheid.

Voor licht kun je ook lezen: liefde…
Voor moeder kun je ook lezen, partner of vriend... eigenlijk gewoon… mens.

Namasté
Germaine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten